דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שלבי העלייה הרוחנית

שלבי העלייה הרוחנית

מיכאל לייטמן

שאלה: מאילו חלקים מורכבת העלייה הרוחנית שלנו?

תשובתי: העלייה הרוחנית מורכבת מכמה שלבים: התפתחות היקום, כדור הארץ, אבולוציה, תיקון רוחני ושבירת חלק מהאנושות (עָם ישראל מבבל ועד לחורבן בית המקדש השני), התפתחות האנושות עד לזמננו, כניסת האנושות למשבר עם הטבע – הבורא.

החל מהשלב הזה, כל בני האדם יקבלו בהדרגה הרגשה של נחיצות להתפתחות מעל העולם שלנו, השׂגת הסיבות להיווצרותו ולכל המתרחש בו. זה יביא את כולם אל חכמת הקבלה, אשר התגלתה עוד בבבל העתיקה.

הכול בא לכלל החלפת הטבע שלנו בטבע עליון, להחלפת האגואיזם, הרצון לקבל, לאלטרואיזם, לרצון להשפיע. התהליך הזה של החלפת הרצון מתבצע בשלבים, 125 מדרגות. אך תחילה האדם עובר את שלב ההכנה: בקבוצה, בלימוד תיאורטי של תכונות רוחניות, בחקר הטבע האגואיסטי שלו.

אחר כך, תחת השפעת הסביבה, מופיע בתוכו רצון מספיק חזק לשינוי האגואיזם להשפעה לאחרים, הכוח הכללי של הטבע, האור העליון, ישנה אותו והוא יתחיל להרגיש דאגה (יראה) עבור אחרים, בדומה לאימא המרגישה כלפי הילד שלה. אך זו עדיין רק עלייה מעל לאגואיזם.

אחר כך מגיע שלב של רכישת תכונת האהבה, כאשר האדם מוכן להשפיע ולתת הכול לאחרים, הם הופכים להיות עבורו יקרים יותר מאשר הוא עצמו. בשלב הזה הוא מתחיל באופן מלא להרגיש את הבורא ומידבק בו במלואו, בכך שמשתווה עימו בתכונותיו.

רשומות קודמות בנושא:
זמן ההכנה
שלבי העבודה הרוחנית
האהבה צומחת מהיראה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest