דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / הקדמה לספר הזוהר – קורא יקר

הקדמה לספר הזוהר – קורא יקר

laitman_2009-11-29_9923_70.jpg

חברים יקרים! אני מתחיל לפרסם קטעים מספר חדש שייצא לאור בקרוב.

קורא יקר

אם אתה שואל את עצמך, בשביל מה אתה צריך את הספר הזה, הרי שתספיק לך קריאה של דף אחד בו בכדי להחליט אם להמשיך או לעזוב.

חכמת הקבלה ובראשה ספר הזוהר, מספקת לכל אדם הסבר על מטרת החיים, למה הוא חי, מדוע וכיצד קורים לו כל המקרים בחיים, מה העתיד שלו, ואיך רצוי לפעול כדי להגיע אליו בדרך נוחה.

הבורא, מסביר לנו הזוהר, הגדיר תוכנית התפתחות עבור האדם – להביא את האדם למצב שבו נמצא הבורא בעצמו. מדוע? כי המצב הזה הוא המצב הטוב ביותר.

אבל כדי להביא את האדם למצב הזה, לא מספיק למלא אותו בכל המילויים והתענוגים או לתת לו ידיעה מושלמת על החיים ההם, צריך שהאדם יבין וירגיש את המצב הזה במלואו.

משום כך, האדם בעצמו צריך להגיע לאותה השלמות, להבחין בה תענוג כנגד סבל ואמת כנגד שקר, בדומה לילדים שלאט לאט מתפתחים דרך היכרות של כל פרט ופרט שמזדמן בפניהם. לשם כך על האדם עצמו להגיע לשלמות בא נמצא הבורא. האדם צריך ללמוד להבדיל בין מר למתוק, אמת ושקר, להעדיף אמת מרה על פני שקר מתוק.

דרך התפתחות זו היא איננה קלה. חלק מהתפתחותנו התרחש בצורה בלתי מודעת, אבל היום הגענו לשלב האחרון בהתפתחות, ולכן אנחנו מרגישים צורך להתפתחות הכרתית – להבין מה קורה כאן, איפה אנחנו נמצאים, למה ובשביל מה, האם לא די, ובכלל, לאן זה הולך?

שאלות כאלה מביאות את האדם לחכמת הקבלה, כמו שאתה אוחז עכשיו בספר הזה. על ידו תוכל לממש את כל ההתפתחות הזו, להכיר את החיים הדומים לבורא שאליהם אתה יכול להגיע.

ספר זה מדבר על השלבים שבהם תתפתח עד שתהיה גדול כמו הבורא, והתהליך הזה הוא מחויב המציאות. ההבדל בין לסגור עכשיו את הספר ולהמשיך את החיים לבין להשתדל להבין במה יכול הזוהר לעזור לך הוא די פשוט. אם תסגור את הספר ותמשיך לחיות כמו קודם, או אם תשתדל להבין את התועלת שבחכמת הקבלה – זה יקבע את עתידך.

או שתתקדם הלאה באותו מסלול על ידי כוחות שיחייבו אותך, על ידי מקרים שיקרו לך וידחפו אותך בסופו של דבר לאותו המצב, או שתתחיל מייד עכשיו לזהות את היד שמכוונת אותך, תבין למה ובשביל מה, תימנע מצרות ותגיע בדרך קלה ונעימה להיות כמו הבורא.

דרך צלחה.

One comment

  1. שמחה גדולה.

    אני מברכת על הוצאת הספר, משמעו שהנה עוד רגע, עוד רגע,

    השמיים נפתחים.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest