דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / זוהר העולמות העליונים

זוהר העולמות העליונים

laitman_2009-11-29_0032_70.jpg

ספר הזוהר הוא הספר העיקרי בחכמת הקבלה. כתוב שלא קיים ספר יותר קסום, סודי, נסתר, מושך ובלתי מובן מאשר הזוהר. וזה אכן כך. את ספר הזוהר מגלים בשני שלבים: קודם כל נחוץ לי מבט נכון אל תוך הספר, כלומר תיקון עצמי, של הקורא.

כדי לקרוא אותו לא דרושים לי משקפי קריאה רגילים, אלא משקפיים שונים לחלוטין, דרכן אני אזהה בתוכו תופעות רוחניות. קודם כל אני חייב לרכוש חושי קליטה רוחניים (כלים). אז הספר יתגלה לי, זה באמת יהיה "זוהר", "זוהר" שלפני 18 מאות גילו מחבריו ותיארו אותו.

המקובלים משיגים, שהאור העליון ברא רצון ליהנות ונתן לו כוח "לקבל" (תענוג). לאחר מכן האור הוסיף על פעולתו כוונה על מנת להשפיע, ואחר כך "שבר" את הרצון הזה בכך שהפך את הכוונה לאגואיסטית. כך הרצון ליהנות הפך להיות מקבל למען עצמו. כעת, מהעולם שלנו, אנחנו מתקנים בהדרגה את הרצון ליהנות הזה, כדי שהוא יהפוך להיות למשפיע וכך מגיעים לתיקון.

כל התופעות האלה, גם הירידה ממעלה למטה, כלומר קלקול הרצון והכוונה, והתיקון הבא אחרי כן, הכול מתבצע על ידי אותו האור, הרי אין עוד מלבדו. כל השינויים, כל המתרחש בתוך הרצון ליהנות, עושה האור. אין יותר אף אחד שיוצר פעולות. כל הפעולות של האור הן על החומר, על הרצון ליהנות.

הרצון ליהנות שלפני השפעת האור עליו, זה סך הכול חומר גולמי חסר כל צורה. לֵמה להפכו, איזו צורה לעצב לו, הכול מחליט האור, כמו שנאמר שהאור מנענע את הרצונות. לכן, אם אנחנו רוצים להשתנות, עלינו להזמין על עצמנו את האור העליון. לכן אנחנו קוראים את ספר הזוהר עם כוונה אחת: שיבוא האור, כוח שישנה אותי. כשאני קורא את ספר הזוהר, אני דורש את התיקון שלי. זהו היחס הנכון לספר הזה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 30.07.2010

רשומות קודמות בנושא:
הזוהר – מקור של אור אין סוף
כיילו את עצמכם לספר הזוהר
כשאנו ניגשים לקרוא בספר הזוהר

One comment

  1. האם יכול ליהות שחוויתי אור תענוג וזה לא סיפק אותי ריגשית האם יכול ליהות שהאור הוא מענג את הכלי אבל הבן אדם נשאר מיואש לאחר כניסת האור וזה לא עונה לו על היאוש?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest