דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / השיטה היחידה לעלות

השיטה היחידה לעלות

laitman_2008-04-25_3569-70.jpg

כדי לעלות למדרגה הבאה, עלינו לפעול ב"אמונה למעלה מהדעת". "אמונה" מסמלת ש"הראש" שלנו נמצא בתוך העליון. העליון אומר לנו מה לעשות, ואנחנו עושים: מתחברים עם החברים, לומדים. אנחנו יודעים שאיננו אוהבים אף אחד ואיננו רוצים להתחבר, אך אומרים לנו: "תעשו את זה בצורה מכנית ואל תשקרו לעצמכם. אינכם רוצים זאת, הלב שלכם נגד זה. פרעה, הרצון ליהנות, היצר הרע פועל בתוככם בכל הכוח. נכון! שׂנאה בפנים, ומשחקי אהבה, שקר, בחוץ".

זה נעשה בכוונה מאחר והמדרגה העליונה, שבה אנחנו משחקים כעת, היא שקרית עבורנו כי היא איננה מחוברת איתנו עדיין. אך אנחנו חייבים לשׂחק בה, עד שהמשחק הזה יהפך לאמת בזכות האור שאנחנו מזמינים על ידי מעשים כאלה "טיפשיים", הנקראים "נעשה". אז אנחנו "נשמע", נשׂיג "לשמה", את הבינה, דרגת "השמיעה".

זוהי הפעולה החכמה ביותר המאפשרת לנו לגדול. ללא זה, לא גדלים הצמחים, בעלי חיים ובני האדם. רק בזכות ביטול עצמי בפני המדרגה העליונה, אתה פשוט חוזר אחריה בכל מה שרק אפשר, עד כמה שאתה מסוגל, ללא השתתפות השׂכל, הרי אין לך עדיין הבנה והרגשה של המתרחש בה. נאמר: "כל מה שביכולתך לעשות, עשה", "יגעת ומצאת". השקעת מאמצים וקיבלת "מציאה", שלא ציפית לה ואפילו לא יכולת לתאר לעצמך.

זהו העיקרון היחיד לגדילה, ואין אמצעים אחרים לעלות ממדרגה למדרגה. אני חייב לבטל את עצמי בפני העליון, להגיד לעצמי שהראש שלי הוא רק בשביל לראות את פעולות העליון ולעשות את אותו הדבר עם הגוף שלי. שום דבר חוץ מזה! אני לא פועל ב"ראש" שלי עם הגוף שלי. "הראש" שלי הוא רק בשביל להתחבר עם העליון, לקחת דוגמה מהפעולות שלו.

העיקרון הזה עובד גם בטבע בעולם שלנו. בכל מקום שיש התקדמות, גדילה, אפילו ברקמות של הצומח והחי, פועל אותו החוק: תא הרוצה לגדול מביא עצמו ליחסי גומלין עם תא יותר מפותח, רק בזכות זה הוא גדל. זה נקרא משׂחק, מאחר והמדרגה העליונה עדיין לא התלבשה בי כמו "מוחין", ואני הולך בהתאם לשׂכל העליון, אני משׂחק. כך הקטן משחק בגדול ובזכות זה הופך להיות גדול. זהו עיקרון ברזל בכל המדרגות, רק בזכותו ניתן לעלות ממדרגה למדרגה. גם בעולם הגשמי וגם בעולם הרוחני פועל אותו החוק.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 03.08.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
לוגיקה עליונה
כיצד לעלות למדרגה עליונה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest