דף הבית / קבלה ומדע / טבע / סדר הלימוד הנכון

סדר הלימוד הנכון

מיכאל לייטמן

כאשר האדם מגיע ללמוד את חכמת הקבלה עם השאלה: "מה הטעם בחיי?", חשוב מאוד להסביר לו:

  1. מהו הרצון הזה שנוצר בו, ואיזה מילוי הוא דורש.
  2. חשוב לספר לו על הטבע שלנו, האגו, מקור הרע, כיצד לתקנו – שזו הפעולה החופשית היחידה שלנו (הבחירה החופשית).

לשם כך צריך ללמוד איתו את מאמרי בעל הסולם: מאמר החרות ומהות חכמת הקבלה שמדברים על גילוי הבורא לנבראים כאמצעי להשגת מטרת הבריאה. שאר מאמרי בעל הסולם עוזרים לעצב אצל התלמיד המתחיל תמונה שלמה ואחידה של כל הקיים: העולמות, ההתחלה, התהליך, מטרתו של כל אלמנט בבריאה, הרע והייסורים ככוח התנועה וכולי.

כאשר ישנה התמונה הכוללת, אז יש לברר בזכות מה מתרחשת ההתקדמות, התיקון. הנשמה כנברא העיקרי, שבירת הנשמה על ידי הבורא, והתיקון שלה על ידנו, לשם כך כבר דרושים לנו מאמרי הרב"ש. מטרתם להעמיד את האדם במקומו בתוך החברה, לקבוע את השבירה ומה יש לתקן? וכיצד לתקן את שבירת הנשמות?

לשם כך אנחנו לומדים יחד לפי ספרי הקבלה, ליתר דיוק, רק בספרי בעל הסולם, כי רק ביכולתם לתת לדור שלנו כוח, המאור המחזיר למוטב המתקן אותנו עד לדרגת המקור. לא חייבים לעבור על החומר הזה לפי הסדר, הרי האדם גם כן נמצא במצבים שונים.

התלמיד החדש נופל לאמצע התהליך הלימודי, אך אין זה חשוב. העיקר שהוא עובד יחד עם כולם, הרי כולנו כלולים זה בזה, כרוכים בנשמות שלנו, ברצונות. לכן אין זה חשוב כל כך מאיזה מאמר להתחיל דווקא, אך רצוי שיהיה סדר עבודה מובן פחות או יותר, שיהיה מכוון ישירות אל המטרה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות", 09.08.2010

רשומות קודמות בנושא:
שיטת התיקון בקו האמצעי
בין שני המאורות הגדולים
מאילו ספרים אנחנו מקבלים יותר אור?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest