דף הבית / אהבה / זוגיות / חותך את העבר כדי להיכנס אל העתיד

חותך את העבר כדי להיכנס אל העתיד

מיכאל לייטמן

שאלה: מה הכוונה לימוד רוחני משותף בין בני הזוג?

תשובתי: קשר רוחני זה כאשר אישה היא כמו "מחצית הגוף" של הגבר. בעל ללא אישה, חלק לא שלם של הרצון. דווקא החלק הזה של הקיום "הבהמי", כפי שנדמה לנו, של החיים המשפחתיים המשותפים, כאילו אינו קשור לרוחניות, למעשה הוא חשוב מאוד.

עדיין לא הגיע הזמן, אך אנחנו נשׂיג מצב שגם הגברים וגם הנשים ירגישו נחיצות לגלות, מהי משמעות חייהם, בשביל מה חיים? ולענות על השאלות האלו ניתן רק בתנאי שאנחנו נמצאים בהידמות והשתוות עם הטבע, עם הבורא, לכן אנחנו חייבים להתאחד לזוג משפחתי. וזה יהיה הלימוד הרוחני המשותף שלנו. אנחנו נרגיש שללא הקשר הרוחני איננו מסוגלים לשמור על התא המשפחתי. וללא הקמת משפחה, איננו מסוגלים לעסוק ברוחניות ולהשׂיגה!

לכן היום התא המשפחתי נמצא בכזה משבר, "בשבירה", זה דומה ל"צמצום". כל החיים והפסיכולוגיה הקודמים, כל ההסתכלות הקיימת על התא המשפחתי, כל התבנית המשפחתית הקודמת, הכול הסתיים! כלומר הגיע למצב של "שבירה". זוהי שבירה של כל הפילוסופיה הקודמת שלנו, היחס אל החיים, אל המשפחה, אל החברה. כל זה הגיע אל סופו, לכן אנחנו חווים היום את המשבר. אנחנו כביכול חותכים מעצמנו את כל היחס הקודם לחיים ונכנסים ליחסים חדשים.

אני שוב אצטרך משפחה, ילדים, עבודה, חברה, אך רק כדי להשׂיג את ההשפעה, גילוי הבורא, לא בשביל לנצלם בצורה אגואיסטית ולסדר לעצמי קן נוח וקטן עבור חיים גשמיים שקטים ונוחים. לכן מתרחש מעבר חד כשעלינו לחתוך את עצמנו מכל החיים הקודמים שלנו ומהיחס הקודם.

מתוך שיעור בנושא "אקטואליה באור הקבלה", 10.08.2010

רשומות קודמות בנושא:
מה יעזור לשמור על המשפחה?
משפחה על בסיס רוחני משותף
כיצד לשמור על קשר עם ילדיך?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest