דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כביש מהיר לעולם רוחני

כביש מהיר לעולם רוחני

laitman_2010-05-09_6977-70.jpg

מלמעלה מגיע אלינו האור ומעורר חלקים מסוימים של הנשמה הכללית, כדי לקדמם בהתאם לתוכנית שלהם. התוכנית הזאת מאוד מורכבת ומתכוונת להתעוררות הנשמות בסדר מסוים ומיזוג ביניהן, בדומה לחלקים בגוף אחד. העין שלנו איננה רואה זאת, אך בהתאם למבנה הפנימי של הנשמה הם מחוברים זה עם זה, לכן האור מחבר אותם יחד בשביל העבודה המשותפת בחיפושׂ תכונת ההשפעה.

אלה אנשים זרים לגמרי, שונים ומאוד רחוקים זה מזה לפי התכונות הגשמיות שלהם. אך אנחנו צריכים להאמין שכך זה מסודר מלמעלה, לעזוב את כל מה שמפריע לנו להתאחד ולחפש את מה שיכול לעזור בכך. ובחיפושׂ הזה אנחנו נבין שהבסיס היחידי לחיבור זה ההשפעה, אשר נמצאת מעל לקבלה. אין דבר אחר שיאחד בין בני האדם.

הדרך הזאת היא כל כך הפכפכה, כאילו שאנחנו נוסעים בכביש מלא מהמורות, והאוטו שלנו כל הזמן נזרק מעלה ומטה בכל הבורות והמהמורות, והוא חייב, למרות הכול, לנסוע ולהתקדם קדימה. ככל שאנחנו מתקדמים רחוק יותר, כך התכיפות של הקפיצות הולכת וגדלה וכך גם הרגישות שלנו אליהן גדלה, כלומר השינויים שמתרחשים בנו הם יותר ויותר חדים ומשמעותיים. גם קודם הם היו כאלה, אך אנחנו לא שׂמנו לב אליהם ולא הרגשנו אותם כל כך.

2010-08-15_rav_kitvey-rb-1984-17-1-hashivut-haverim_lesson_bb_03.jpg 2010-08-15_rav_kitvey-rb-1984-17-1-hashivut-haverim_lesson_bb_02.jpg

לכן, לא ניתן להתקדם בדרך הזו אם לא ניישר אותה, אז הרכב שלנו יתגלגל במהירות ובקלות! היישור הזה אפשרי רק בתנאי שיש דעה משותפת בקבוצה וחיבור בינינו. רק זה ממלא את כל המהמורות ומאחד אותנו, כך שמיישרים את הדרך. אין שום אפשרות אחרת להתקדם רוחנית, אם לא יישרנו אותה. ההפרעות והמכשולים הנעמדים בפני מי שרוצה להתקדם ביחידות, או עוד יותר גרוע, בפני קבוצה של עצמאיים – הם כל כך גדולים שפשוט לא ניתן להתגבר עליהם.

המכונית בהכרח תתקע כך שלא ניתן יהיה לחלצה, והאדם יישאר שם, איפה שהיה – החיים יסתיימו, והוא לא יסיים את הדרך הזאת, לא ישׂיג את המטרה. העבודה חייבת להיות מכוונת קודם כל לאיחוד. אז אנחנו נגלה שדווקא דרך האיחוד אנחנו משׂיגים את כל התוצאות! רק בזה תלויה כל ההתקדמות הרוחנית שלנו בדרך הזו, כל המאמצים והגילויים מתרחשים רק בכיוון אחד, לתוך הקשר הזה שמאחד את כולנו.

הכול תלוי בעד כמה האדם מעריך את הקשר בין החברים, מעל לכל הבעיות המתגלות, ומבין רק דבר אחד: "אין עוד מלבדו", כל ההפרעות באות מהבורא, אשר מוליד בנו כאלה מהמורות ושקעים פנימיים, בכך שמבלבל ומסבך אותנו באלפי שיטות שונות. ועלינו לתאר שכל ההפרעות מגיעות ממנו ורק עם המטרה שאנחנו נתאחד. זהו כל סוד ההצלחה! זהו היסוד שממנו הכול מתחיל ושעליו נבנה כל השאר.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 15.08.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
תהפוך להיות הבורא של עצמך!
כיצד עלינו להתעלות יחד מעל ההר של ספקות?
לא ליפול מהסוס

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest