האני החדש והישן

laitman_2009-08_2955-70.jpg

שאלה: נניח שהאדם חולה מאוד, שהוא פשט את הרגל, וגם התגרש מאשתו… האם ברגע שהוא יכנס לרוחניות, הכול יתוקן?
הרי הייסורים האלה ניתנו לו כדי שהוא יתקן עצמו, הלא כך? אחרת, כיצד ניתן לומר שהבורא הוא טוב ומיטיב?

תשובה: אם הבורא יתגלה, אתה תגיד שהוא טוב ומטיב. זיכרו אלו ייסורים נפלו בחיקו של רבי עקיבא, ולמרות שמותו היה רווי בייסורים, הוא הילל את הבורא.

זו אינה אגדה על מתייסרים, אלא מצב אמיתי, שבו יכול להימצא כל אחד מאיתנו – לסבול, מבלי להרגיש בייסורים.

"הבורא מתגלה" – זה מצב שבו אני מגלה בתוכי את תכונות ההשפעה, מעל לרצונות האגואיסטיים. אני, לצד כל יתר הייסורים שלי, שקוע באוקיינוס של כל טוב. אחרת, כיצד אוכל לברך ולהלל את הבורא?

הרצונות האגואיסטיים שלנו אף פעם לא מתמלאים. צמצום א' לעולם לא יתבטל!

רצונות אחרים מתמלאים – הכלים דהשפעה, שאותם אתה בונה מעל הרצון ליהנות שלך.

– אבל אלו אותם הכלים. אז האם ארגיש בשובע או ברעב?

– אתה תרגיש שאתה שבע, כמו האורח, בתנאי, שתהנה מכך שבעל הבית נהנה ממך.

– אבל האם אני נהנה?!

– לא! אותו ה"אתה", שעליו אתה שואל היום, הוא אגואיסטי, והוא לא ייהנה לעולם!

ה"אתה" האחר, המתוקן, ייהנה, אותו "אתה" שנהנה מכך שהוא מהנה לבורא. ואילו האגואיסט הזה, שרוצה לאכול – לא יקבל שום דבר!

– אז אני אהיה שבע או לא?!

– תהיה!

– אבל כיצד?!

– מכך שתבנה בתוכך רצונות מצורות חדשות – ואז תהיה שבע פי 613 פעמים! אבל לא ברצונותיך הקודמים…

איננו מבינים זאת בינתיים. זהו כל ההבדל בין להימצא בעולם הזה לבין להימצא בעולם הבא. אבל הכול עוד לפנינו…

מתוך שיעור על המאמר "הסתר וגילוי פניו של ה' יתברך", 16.12.2009

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest