טוב ומיטיב

laitman_2010-02-02_2071-70.jpg

שאלה: נאמר שהבורא, האור העליון, הוא טוב ומיטיב. מניין זה נובע?

תשובתי: בכדי לגלות את היחס הטוב של הבורא, צריך להשקיע מאמצים ולאחר עבודה קשה בתיקון עצמך, תגיע אליך תכונת ההשפעה (הבינה). אך אין זה אומר שאתה תבכה, והבורא, כמו אימא טובה, ירחם אליך ויעשה משהו עבורך. לא, כאן פועל חוק נוקשה: "לפי המאמץ – השׂכר".

אם אנחנו נרצה, נלך בדרך הטובה, ואם לא, מחכות לנו מלחמות עולם אטומיות, שלישית ורביעית. כל תוכנית ההתפתחות שלנו תלויה בכך: עד כמה אנחנו מהססים בין שתי הדרכים: בעיתו (טבעי, בזמן שלו) ואחישנא (בזירוז הזמנים). ככל שאנחנו תואמים לתוכנית ההתפתחות, אנחנו ממתיקים את מצבנו, וככל שאיננו תואמים, היא משיגה אותנו במכות. למעשה איננו מבינים מה הכוונה חיים ללא ייסורים. אנחנו התרגלנו לייסורים, למחלות, לעבודה קשה ואיננו מבינים מה זאת אומרת להתקיים בעולם הרוחני, בדומה למלאך, כשהכול טוב, הכול מושלם, הכול בהרמוניה.

מעולם לא טעמנו טעם כזה: "טעמו וראו כי טוב ה'!". לכן עבורנו החיים הם היכן שאנחנו סובלים קצת פחות, יחסית לרגיל, שם זה כבר נקרא טוב! אך האם זה טוב, כשאנחנו כל הזמן צריכים לעבוד ולהיאבק על קיומנו?

איננו יודעים מה זאת אומרת להימצא בשדה רוחני, בתוך האור המושלם. לכן נדמה לנו שאם יש קצת פחות אסונות, הפוגה קלה, זה כבר חסדים. אך צריך להבין, שבעולם פועל חוק נוקשה: "אני הוי"ה לא שיניתי". אנחנו נצטרך לעבוד ולהגשים את כל התוכנית שלנו, בטוב או ברע.

רק אנחנו קובעים בעצמנו את זה, לא תהיה שום הנחה מלמעלה. זו עבודת אלילים לחשוב שהבורא משתנה. זה אינו נכון, הבורא אינו משתנה, הוא אבסולוט, קבוע. הוא שלם, ושלמות אינה יכולה להשתנות, לא לצד הרע ולא לצד הטוב. הוא טוב ומיטיב לטובים ולרעים, כלומר אלו הרוצים להגיע אליו! לא חשוב, באיזה מצב הם נמצאים עכשיו: ברע או בטוב, מתגלה להם שהבורא הוא טוב.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם, "השלום בעולם", 21.04.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
התכנו חיים ללא ייסורים?
שיחה על הבורא
דרך האור ודרך הייסורים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest