דף הבית / קבלה ומדע / מציאות מדומה / לימוד "תפיסת המציאות"

לימוד "תפיסת המציאות"

photo_rav_gh70_041.gif

החינוך הגלובלי חייב לכלול בתוכו תיאוריה וניסיון מעשי של השגת העולם הנסתר. הכוונה היא ללמד את האנושות את "תפיסת המציאות". המדענים כבר מכירים בכך, אבל עליהם להבין באופן יסודי את הרעיון שאנחנו משיגים את המציאות הסובבת אותנו רק בתוך ההכרה שלנו, ולא יכולים לקלוט מציאות אחרת, "אובייקטיבית", מעבר לגבולות ההכרה שלנו.

צריך לעזוב את התיאוריות אודות היקום שנמצא מעבר לגבולות ההכרה שלנו. המציאות נבנית מהניסיון המשותף שלנו וכוללת בתוכה ניסויים מדעיים וגם מחשבות, רגשות, אינטואיציה, ולאחר מכן, לפי מידת תיקון האגואיזם שלנו, גם גילוי של עולם חדש בתוך ההכרה המתוקנת שלנו. אבל כל עוד לא גילינו אותו בתוכנו, הוא לא קיים.דווקא ההכרה שלנו היא העיקר. גם המדע המודרני כבר מודה בכך. אף פעם אנחנו לא משיגים משהו שנמצא מחוץ להכרה שלנו. (גם עקרון ה-autopoiesis תהליך שבו מבנה מסוים של אורגניזם, תא או מולקולה יוצר עותקים נוספים של עצמו, מדבר על כך) כל מה שאנו קולטים, כל מה שסובב אותנו, כל היקום, כמו שהוא נתפס על ידי האדם, קיים רק באותה צורה שבה הוא מתגלה לנו!

הסיפוק העצמי אינו נובע מטבע הבריאה, אלא מטבע ההשגה, התפיסה שלנו. אנחנו לא יכולים לסבול מכך שאין לנו אצבע שישית. לכן הופעת רצון למדרגה הבאה הוא תנאי מקדים לגילוי הבא בעקבותיה. המדרגה העליונה מתבטאת בנו תחילה בצורת רצון אליה, ורק לאחר מכן היא מתגלה בתוך הרצון הזה.

האסטרו פיזיקאים יוצרים מודלים חדשים של יקום "המספק את עצמו", ומתארים את המבנה והתפקוד שלו בדומה לגוף חי. הם מוצאים יותר ויותר צידוקים לעובדה, שהיקום חי וקשור ליחידה אחת בכל רמותיו. מדענים שחוקרים את האבולוציה מודים, שכדור הארץ דומה לתא חי ענק, והדמיון מתבטא במערכת הקשרים הגלובלית בכל רמות חייו ובהתפתחותו.

אבל עדיין נותרת בעיית התיקון: עצם הלימוד מהסוג הזה וקבלת העובדות לא מעידים על תיקון, כמטרה להדמות אל הטבע. אנו חייבים לחקור את הדרגה הבאה של הקיום שלנו, והיא מוסברת רק בקבלה.

לכן עלינו לפעול להפצת חוכמת הקבלה בעולם, תחילה מבלי להצביע על הקבלה, ורק בהדרגה יש לגלות את מקור החוכמה האמיתית, כמו שמציע הרמב"ם.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest