דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / לימוד חכמת הקבלה / שיעור וירטואלי על ספר הזוהר 03.01.10

שיעור וירטואלי על ספר הזוהר 03.01.10

laitman_2008-11-14_sl_70.jpg

השיעור הוירטואלי נערך מדי יום א', בין השעות 16:00-17:00.
נושא השיעור: פותחים את הזוהר, שיעור 9

תקציר השיעור:

ספר הזוהר, אותיות פ'-פ"ג:

ספר הזוהר מדבר על מבנה הנשמה שלנו. כל מילה בספר הזה מדברת על תכונה פנימית, מצב כלשהו של הנשמה, יחס בין תכונותיה, פעולות מבחוץ ומבפנים. לכן כל אחד מאיתנו חייב לנסות לבצע בתוך עצמו "חתך אנטומי" כביכול, לפתוח את הנשמה, להתחיל "להציץ" לתוכה וללמוד היכן נמצא מה שהוא קורא עליו.

לספר הזוהר יש תכונה מיוחדת, הוא מושך אלינו את האור העליון, מזון רוחני מיוחד. הרצון הרוחני הנקודתי הקטן שלנו, הנקרא "הנקודה שבלב", מתחיל להתפתח תחת השפעתו של הספר למימדים של ספירה עצומה, שבה אנחנו מתחילים להרגיש את החיים העליונים.

זו המטרה הסופית, שהטבע הכין לנו, הנקראת "שבת", כלומר סיום העבודה. המטרה של עבודתנו הרוחנית היא לשנות את הרצונות האגואיסטיים לאלטרואיסטיים, את השנאה לאהבת הזולת. בסיום העבודה הזאת אנחנו מגיעים לגמר התיקון ומגיעה "שבת", המצב הטוב והמושלם, חיבור עם הבורא.

בעולם הגשמי קיים מחזור של שישה ימים ושבת, כהשתקפות של מדרגות התיקון הרוחני. שישה ימים הם התכונות של הספירות: חסד, גבורה, תפארת, נצח, הוד, יסוד, אשר אנחנו סופגים לתוכנו כשאנחנו עולים במדרגות התיקון הרוחני. היום האחרון של השבוע, "שבת", מאופיין על ידי התכללות של כל ששת הספירות במלכות, כתוצאה מהשתוות תכונותיה לתכונות העליונות של השפעה. לכן "שבת" זהו מצב בו ה"האני" שלי, הרצון שלי, מתנקה סופית מאגואיזם. וזו נקראת "קדושה".

שיעורים קודמים:
שיעור וירטואלי על ספר הזוהר 27.12.09
שיעור וירטואלי בספר הזוהר 20.12.09
שיעור וירטואלי בספר הזוהר 13.12.09

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest