דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / לימוד חכמת הקבלה / שיעור וירטואלי על ספר הזוהר 10.1.10

שיעור וירטואלי על ספר הזוהר 10.1.10

מיכאל לייטמן

השיעור הוירטואלי נערך מדי יום א', בין השעות 16:00-17:00.
נושא השיעור: פותחים את זוהר, שיעור 10

תקציר שיעור

ספר הזוהר, אותיות פ"ד – פ"ח:

הטעות הנפוצה ביותר במהלך הקריאה בספר הזוהר היא שהקורא מדמיין את המושגים הרוחניים בצורת דמויות גשמיות. כדי להתאים את הטקסטים האלה לעצמנו, עלינו להשקיע מאמצים רבים בחיפוש אחר התשובה לשאלה הבאה, מהו הפירוש בעולם הרוחני של כל הפעולות והתופעות המתוארות בספר?

כשנשתוקק לגילוי הפנימי של ספר הזוהר, נרגיש שקורים בנו שינויים כמו תחושת הארה, צלילות, הרגשה ברורה של עזרה מבחוץ, כאילו בתוכנו פועלת יד בלתי נראית של מישהו. תחת השפעתו של האור המקיף נתחיל לעבור את התיקון ובתכונותינו המתוקנות נשיג את העולם האמיתי העליון.

פ"ה) מרחוק זו היא הנקודה העליונה העומדת בהיכלו. ועל זו כתוב, תשמורו. ומקדשי תיראו, זו היא הנקודה העומדת באמצע, שיש לפחד מפניה יותר מכל, כי עונשה מיתה. והיינו שכתוב, מחלליה מות יומת.

קדושה היא תכונת ההשפעה, אור החסדים. השתוות הצורה של הנברא לתכונת ההשפעה היא התנאי למילוי שלו על ידי אור החכמה, אור החיים. הסתלקותו, היעלמותו של אור החכמה מורגשת בנברא כמוות.

כל העולם שלנו, כל היקום נוצר מחדירתו של הניצוץ הקטן של אור החכמה. האנרגיה הזאת, זעירה בגודלה, אך אינסופית בכוחה, התחילה את קיומו של כל החומר. אם נחשוב על זה לרגע, שניצוץ אור כה קטן נתן לנו את הרגשת החיים הגשמיים, אז לאלו מימדים אינסופיים של הקיום נוכל להגיע אם נתמלא באור חסדים, שבו יתגלה אור חכמה. נרגיש תענוג פי מיליארד גדול יותר מהתענוג הגדול ביותר של העולם הזה.

כשאנחנו בעולם שלנו ואיננו מרגישים את אור החכמה, אנחנו נחשבים במצב של מוות רוחני. ניתן לצאת מהמצב הזה רק בהשתוקקות להתקרב לנשמות האחרות, לחיבור זה עם זה ולהשגת תכונת ההשפעה ההדדית. פגישות, כנסים, קונגרסים מאוד תורמים לזה. לימוד ספר הזוהר בכנסים יגרום לתגובת שרשרת ויעזור לנו להתחבר. והחיבור יעזור לנו לגלות את ספר הזוהר ויוביל אותנו להשגת המצב הנצחי והשלם.

שיעורים קודמים:
שיעור וירטואלי על ספר הזוהר 03.01.10
שיעור וירטואלי על ספר הזוהר 27.12.09
שיעור וירטואלי בספר הזוהר 20.12.09

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest