דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / לימוד חכמת הקבלה / שיעור וירטואלי על ספר הזוהר 24.1.2010

שיעור וירטואלי על ספר הזוהר 24.1.2010

מיכאל לייטמן

השיעור הוירטואלי נערך מדי יום א', בין השעות 16:00-17:00, נושא השיעור ספר הזוהר, שיעור מס' 12

תקציר שיעור

ספר הזוהר, אותיות קכ"ה – קכ"ז:

כל הנמצא מסביבנו הוא השתקפות של תכונותינו הפנימיות. רצונותינו השונים מציירים בתוכנו את העולם באופן שאנחנו תופסים אותו, המוגבל על ידי חמשת החושים שלנו. אם לחושים שלנו היה מנעד שונה, היינו תופסים את העולם אחרת.

בזמננו המדע מתקרב מאוד לחכמת הקבלה. המחקר בתחום הפיזיקה הקוונטית גילה שאנחנו תופסים את העולם לפי התחושות שלנו, והתחושות שלנו מכניסות אל תוך העולם שינויים שונים המשפיעים על מצבו של היקום.

על פי חכמת הקבלה העולם הרוחני קיים מעל מהירות האור. בעולם שלנו אנחנו נמצאים מתחת למהירות האור ותופסים את העולם ברצונותינו האגואיסטיים, לכן הוא מצטייר כנמצא מחוץ לנו. כדי לגלות את העולם החדש בתוכנו, עלינו לפתח חוש נוסף ולרכוש את תכונת ההשפעה. ספר הזוהר עוזר לנו לעשות זאת. ספר הזוהר מכיל בתוכו אוסף של תרגילים המפתחים בנו תפיסת המציאות השונה, את העולם העליון.

רבי שמעון היה יושב ועוסק בתורה (קבלה), בלילה (היעדר רצון רוחני, הסתר) שבו הכלה, שהיא מלכות (כנסת ישראל, רצונות) מתחברת בבעלה, זעיר אנפין. כל החברים (נשמות, חלקי מלכות) שהם בני היכל הכלה, צריכים באותו לילה, שלמחרתו ביום השבועות, הכלה נועדת להיות תחת החופה עם בעלה (ז"א, בורא) להיות עמה כל אותו הלילה, ולשמוח (למשוך את האור המתקן) עמה בתיקוניה (של הנשמה הכללית) שהיא מתתקנת בהם, דהיינו, לעסוק בתורה, ומתורה לנביאים, ומנביאים לכתובים, ובדרשות המקראות, ובסודי החכמה, משום שאלו הם התיקונים שלה ותכשיטיה (אור חסדים, תכונת ההשפעה).

אנחנו לא חייבים להבין את ספר הזוהר. ילד קטן גם כן אינו מבין את המשמעות של מילים רבות, הוא רק מקשיב, וכל המילים שהוא שומע לאט-לאט נקלטות בתוכו ובונות מכלול ידיעות על העולם שלנו. באותו אופן עלינו להיכנס לעולם הרוחני.

זה יכול להיראות משונה, בגלל הדעות הקדומות שלנו בקשר לחינוך, אך אין דרך אחרת להכיר את העולם הרוחני. ביחס אליו אנחנו כמו אותם הילדים. גילוי העולם העליון מתרחש לא דרך הידע, אלא דרך הרגשות. רק הרצון להרגיש בפנים את מה שספר הזוהר מספר עליו יעזור לנו למשוך את האור העליון, שיבנה ויגלה לנו את התמונה של העולם הרוחני.

שיעורים קודמים:
שיעור וירטואלי על ספר הזוהר, 17.1.10
שיעור וירטואלי על ספר הזוהר 10.1.10
שיעור וירטואלי על ספר הזוהר 03.01.10

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest