דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / לימוד חכמת הקבלה / שיעור וירטואלי על ספר הזוהר, 7.2.2010

שיעור וירטואלי על ספר הזוהר, 7.2.2010

laitman_2009-08-09_7153-70.jpg

השיעור הוירטואלי נערך מדי יום א', בין השעות 16:00-17:00.

נושא השיעור ספר הזוהר, שיעור מס' 14.

תקציר שיעור

ספר הזוהר, אותיות כ"ב – כ"ה:

ספר הזוהר הוא המקור החזק ביותר של השפעת המידע הרוחני. מאמרים רבים בספר הזה מוקדשים לסימנים המעבירים תכונות וצורות רוחניות שונות. בעולם שלנו הן נקראות אותיות, מפני שאנחנו תופסים רק את חלקן החיצוני.

מטרת ההתפתחות הרוחנית היא השגת המהות הפנימית של האותיות, בה מסתתר עולם שלם, המבנה שלו, התכונות, הטעמים, התחושות. במילים אחרות, האותיות הן סימנים המעבירים לנו את גילויָם של 22 חלקי הבינה בעולם שלנו.

הטקסט של התורה מיועד לגילוי האור העליון על ידי הנברא. תפיסה נכונה של הטקסט בונה בנו חוש נוסף, נשמה. מילוי הנשמה בתכונות רוחניות, שמתגלות בצורת האותיות, מעלה אותנו לדרגת ההבנה של כל הבריאה.

אותיות המתחברות למילים מהוות "גושי ניהול", המנהלים אותנו ואת העולם שלנו. במהלך ההתפתחות הרוחנית אנחנו מתחילים לזהות בתוך עצמנו "גושים-תכונות" כאלה, כמו "אמת", "שקר", "שכר", "עונש", להרגיש איך הם מתגלים ופועלים בכל עומקו של חומר הבריאה.

חומר הבריאה הוא רצון. בדומה לקונדיטור האופה עוגיות בצורות שונות, כך גם עלינו "לאפות" מהרצון שלנו אותיות שונות ותחת השפעתו של האור להרכיב מהן מילים "נכונות".

היווצרות האותיות והמילים מרצונותינו הרוחניים תהפוך אותנו להיות דומים לאור העליון. גישה נכונה לקריאת התורה תיתן לכל אחד מאיתנו רווח רוחני מיוחד.

שיעורים קודמים:
שיעור וירטואלי על ספר הזוהר, 31.1.2010
שיעור וירטואלי על ספר הזוהר 24.1.2010
שיעור וירטואלי על ספר הזוהר, 17.1.10

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest