דף הבית / קבלה ומדע / מציאות מדומה / אלוקים לא משחק בקוביות מזל עם היקום

אלוקים לא משחק בקוביות מזל עם היקום

thumbs_vdochnovenie_100_wp.gif

שאלה: זמן רב נמשכת המחלוקת בין איינשטיין לבין הפיסיקה הקוונטית: האם הכול בטבע מוכתב מראש (דטרמיניזם) או שלא (א-דטרמיניזם). מצד אחד, חוקר שעורך ניסוי משפיע על תוצאותיו, ומצד שני, הכול נחרץ מראש, כמו שאיינשטיין הבחין במאקרו-קוסמוס.

כאשר איינשטיין אמר "אלוקים לא משחק בקוביות מזל עם היקום", חברו התומך במכניקה הקוונטית אמר לו:" אל תגיד לאלוהים מה הוא צריך לעשות."

בו בזמן שאיינשטיין רואה בטבע בורא, וזה מאוד תומך ברעיון הקבלי, הפיסיקה הקוונטית טוענת שהנצפה תלוי בצופה, וגם זו ראיה קבלית מאוד. איינשטיין אף פעם לא היה מקבל טענה שאלוהים משחק בקוביות מזל עם היקום; הוא אפילו הצליח לבנות תיאוריה של כוח כבידה (גרביטציה) המבוססת על דטרמיניזם, אבל הוא לעולם לא יצר משהו הדומה לחלקיקים הקטנים שנמצאים סביבנו כמו אלקטרונים ופרוטונים של שדות חשמליים. הוא חיפש תיאוריה שמאחדת את כל ארבעת הכוחות, אבל לא מצא אותה, בדומה לפיסיקה הקוונטית שעד היום לא גילתה אותה.

שאלתי היא איזו עמדה בויכוח הזה תופסת חכמת הקבלה, או שהדרך אינה חשובה, בתנאי שמובילים אותך כוחות עליונים?

תשובה: קיימות שתי מערכות הנהגה מלמעלה: פרטית וכללית, הוי"ה ואלוקים. על האדם לייחד אותן בתוך עצמו, לעלות בתפיסתו מעל זמן, תנועה ומקום. ואז הניגודים ייעלמו וישלימו זה את זה.

עד אז אין שום יכולת לענות על השאלה: האם הבורא יכול לברוא אבן שאינו מסוגל להרים.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest