דף הבית / משבר עולמי / גילוי תפארתה של המערכת

גילוי תפארתה של המערכת

laitman_2008-11-14_7127_70.jpg

לפני ארבעת אלפים שנה, בבבל העתיקה, היה מצב דומה למצב הנוכחי והיו חוקרים שהשיגו את התופעה המשונה שמתגלה לנו גם היום. הם הבינו מה מתרחש בחברה סגורה, שמתגלה בה תלות הדדית בין אנשים. הם התחילו להבין אז שהטבע שלהם לא מאפשר להם להתייחס נכון זה לזה כפי שהמצב דורש.

הם גילו את שיטת העבודה עם טבע האדם, שצריכה לסייע לאנשים לפעול נכון זה כלפי זה כדי לשרוד. ולא רק לשרוד, אלא גם להשיג פריחה, התפתחות ורווחה. הם גילו איך ניתן להשפיע על האדם ואמרו שלשם כך אנו צריכים להשיג את מבנה המערכת הכללית של הטבע. אנחנו צריכים ללמוד את המערכת שבה אנו קיימים. חייבים להבין מה מקשר בינינו, איזו תלות יש בינינו, באיזה מצב אנו מתחברים, מהו הטבע האמיתי שלנו, מה בכוחנו לשנות ומה לא. במה חופש הבחירה שלנו ובאיזה אופן נוכל לשנות את מה שצריך לשנות.

אנחנו לא משנים את תוכנית הטבע, לא משנים את החומר, לא משנים את עקרונות העבודה של מערכת הטבע, אנו משנים רק את היחס שלנו. אנחנו משלימים אותו כך שיהיה מותאם למערכת אינטגראלית והרמונית. רק בזה יש לנו חופש בחירה. הכול בטבע בנוי כך, שלא נוכל לשנות דבר מלבד היחס. קיבלנו מערכת שמטרתה ידועה מראש, אך לא ידועה שיטת העבודה עם טבע האדם. הקשר בין בני האדם הוא קשר אגואיסטי, את צורתו ניתן לשנות ואת זה בדיוק אנו מתכוונים לעשות!

לצורך זה קיים מדע שמסביר איך לבצע את הפעולה הזאת. במדע הזה לא מדובר על שום דבר אחר מלבד הקשר בין בני אדם, שמנוסח כחוק "ואהבת לרעך כמוך". שמתגלה עכשיו בצורה של בעיות שונות ומגוונות.

המדע הזה מסביר, שחופש הבחירה נמצא רק באיחוד בין בני אדם. היום זה מתגלה על ידי הטבע עצמו, שמראה לנו איפה נמצא הסדק שאותו אנו צריכים לתקן, התקלה בקשר בינינו. מדע זה מדבר על האופן שבו המערכת הזאת עובדת, איך אנחנו משיגים את הקשר הזה, צעד אחר צעד. ואיך כל המערכת העצומה, הכללית הנפלאה הזאת צריכה להיראות בכל תפארתה, לאחר שכל אחד מאיתנו וכולנו יחד נממש את הקשר הנכון בינינו!

פוסטים קודמים בנושא:
במה טעינו אז בבבל?

ואחרים במדור: משבר עולמי, גלובליזציה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest