דף הבית / נשים / ההתפתחות הרוחנית של אישה

ההתפתחות הרוחנית של אישה

ההתפתחות הרוחנית של אישה
שאלתה של דורית:
אני צופה באתר (של "ערוץ הקבלה") במשך שנתיים. אני חושבת שהחיפוש נוצר בעיקר כדי לתת מענה לקשיים שביטאו ילדיי בכל מני תחומים בחיים. אני מוצאת שהיום, כשראשי טרוד כל הזמן בקבלה, אני אימא בהרבה פחות טובה, שבמקום למצוא לילדי פתרונות גשמיים, מתעסקת בעצמי וברצוני לרוחניות. אני רואה שילדיי נפגעים מכך ולא מוצאת פתרון.

תשובה: מלכתחילה התייחסותך לחוכמת הקבלה לא הייתה נכונה. הקבלה לא נותנת לך פתרונות לבעיות גשמיות. היא מספרת לך איך אפשר להגיע לפתרונות בהדרגה. מוסבר בה שכל העולם שלנו נשלט באופן מוחלט ומלא מלמעלה, וכל הבעיות באות מהבורא, ורק דרכו אפשר לפתור אותן.
המקובלים ממליצים לכולם, ובמיוחד לנשים, לעסוק בחוכמת הקבלה רק בזמנכם הפנוי מכל ההתחייבויות, בזמן שנשאר רק בשבילכם! אפילו לגברים קיימת אותה ההמלצה!

שאלתה של ענבל: מזה שנים אני חשה השתוקקות למה שכילדה כיניתי "לפגוש את אלוקים". הבעיה היא שאני מוצאת את עצמי נרדמת כשאני שומעת את השיעורים של "פתיחה לחוכמת הקבלה" וכד'. לעומת זאת אני מקשיבה בצמא לראיונות הנערכים אתך על ידי אנשים שונים ואני גם קוראת בשקיקה את ספריך. איך לומדים ומתפתחים אם לא מצליחים להתחבר לשיעורים הרגילים והשוטפים?

תשובה: אני ממליץ לך לעבור על כל מאמרי בעל הסולם מהספרים "מתן תורה" ו"פרי חכם" עם ההסברים האחרונים שלי. מדי שנה אנחנו חוזרים על כל המאמרים והאגרות של בעל הסולם. קחי את השיעורים על מאמרי בעל הסולם מהשנה האחרונה (ראי קטגוריית "נושאים" בארכיון השיעורים) ולאחר מכן, אם תרצי, תעברי לשיעורים משנים קודמות.
באופן כללי, לאישה אין שום טעם ללמוד לא את ה"פתיחה לחוכמת הקבלה" ולא את "תלמוד עשר הספירות". מספיק ללמוד כמה שיעורים על מבנה העולמות.

2 comments

  1. אסתר המלכה מהקבוצה הוירטואלית:)

    אני חושבת שיש טעם – דווקא בגלל שמתלמוד עשר הספירות מושכים מאור בצורה הטובה ביותר (אני אישית מרגישה את זה רק מלפתוח את הספר…)

    בכל אופן, נראה לי שצריך לאפשר לאישה להחליט ושהיא תלך על פי הרצון שלה,

    בהצלחה לכולן בדרכן הרוחנית:)

  2. כבוד הרב,  אם אפשר, אבקש הסבר לאמירה שאין שום טעם שאשה תלמד ספרים אלה, שכן הם חלק מתוכנית קמפוס קבלה שבו משתתפות נשים רבות (וגם אני).  האם זה "רק" למשיכת אור מקיף בלבד?

    תודה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest