דף הבית / משבר עולמי / משבר כלכלי עולמי

משבר כלכלי עולמי

photo_rav_gh70_220.jpg

המשבר הכלכלי העולמי – לא יכולנו למנוע אותו אבל יש דרכים להיחלץ ממנו

The Marker: ראש קרן המטבע הבינלאומית (IMF) דומיניק שטראוס קאהן הכריז, שהעולם נמצא על סף מיתון. לפי שטראוס הכלכלות המפותחות כבר נמצאות בשפל כלכלי והמשבר הכלכלי עשוי להחמיר אם המערכת הבנקאית לא תתוקן. שטראוס קאהן קרא למנהיגי המדינות לפעול במהירות, בהחלטיות וביחד כדי להתמודד עם המשבר הכלכלי.

התייחסותי: תירגעו, העולם כבר לעולם לא יחזור להיות כפי שהיה. עלינו להסכים עם המצב החדש שמתגלה לפנינו. אין טעם לנסות להחזיר את העולם למצבו הקודם!

במסגרת ההתפתחות האגואיסטית שלנו (התפתחות שנמשכה באופן טבעי לפי ההיגיון הקשוח של הטבע – איש אינו אשם בכך), הגענו למצב שבו מתגלה לנו המערכת האינטגראלית העולמית – מערכת של ההשפעה ההדדית בין אנשים בעולם שלנו. ולא רק בין אנשים בעולם שלנו, כי לפי חוכמת הקבלה, האדם מתוקף היותו היצור האגואיסטי ביותר, מכיל בתוכו גם את הדומם, הצומח והחי, שכולם, כמו האדם, דורשים את הפתרון המתאים להם – איזון עם הסובב אותם.

במשבר הכלכלי שמתגלה לנו היום, כולם הופכים להיות תלויים בכולם. אין תנועה הפוכה וגם לא יכולה להיות. התעוררות כוחות הציוויליזציה האחת, הכוללת, תכריח אותנו להבין, שכאן פועלים חוקים אחרים – חוקי המנגנון האינטגראלי.

מי שיבין זאת מהר יותר, יצליח לצאת מהמשבר הכלכלי מהר יותר, תוך חיבור נכון עם המערכת הכוללת ויבריא מבחינה כלכלית, חברתית ומוסרית.

אינני נביא, אבל מזה 6 שנים שאני מדבר על המשבר, כפי שכתב עליו הרב יהודה אשלג ("בעל הסולם"). לא יכולנו למנוע אותו, אבל יש דרך לצאת ממנו. דיברתי על כך גם עם כלכלנים ופוליטיקאים ידועי שם, הדגשתי בפניהם את הצורך ב"חינוך גלובלי", ובמילים אחרות חינוך לקיום הכלל "ואהבת לרעך כמוך". עוד אמרתי, שאם לא נעשה זאת, נקבל מכות כואבות, אבל הם צחקו על הנאיביות שלי.

עכשיו צריך להתחיל בעבודת הסברה. להתחיל באיחור, כי עד שנבין איך עלינו להשתנות, המכות ימשיכו לנחות על ראשנו.

ידיעות נוספות בנושא:
G20 – צעדים לפעולה
אירן הגרעינית, המשבר הכלכלי והחיבור בעם
רגולטור לאגו
GEEEEEEE20

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest