חגים – איחוד הנשמות

photo_rav_gh70_158.jpg

שאלה: מהי המשמעות הקבלית של החגים בתקופה זו?

תשובה: כל החיים, לפי תכנית הבריאה, הם תהליך של תיקון האגו כדי להשתמש בו להשפעה ולאהבה כלפי אנשים ומהם – אל הבורא. אין מטרה, משמעות ומילוי אחר לחיים. בתהליך הזה יש פעולות תיקון רגילות – ימי חול, ופעולות מיוחדות – שבת וחגים.

החגים: פעולות תיקון מיוחדות המתחלקות על ידי התורה לחגים (פסח, שבועות, סוכות) ולמועדים (מועדים פירושם התאספויות מקודשות, מקודשות – משום ש"השפעה" נקראת קודש).

תיקונים מיוחדים נעשים על חשבון חיבור (איסוף) מספר גדול של נשמות, וכך מושגת על ידם דרגת איחוד מיוחדת עם הבורא. המקובל הגדול האר"י מתאר בפירוט את המצבים האלה בספר "שער המצוות".

בימינו אין מועדים, משום שאין בית מקדש, ואנחנו לא נמצאים בדרגת חיבור הנשמות לנשמה אחת.

חוץ מזה, יש חגים לפי לוח השנה, זאת אומרת לפי ביצוע ישיר של תכנית התיקון – שבתות, ראש חודש (הופעה מחודשת של הירח), ראש השנה, יום כיפור (יום שבו מכפרים על האגו).
סה"כ יש חמישה חגים: פסח , שבועות, ראש השנה, יום כיפור, סוכות. כל אחד מהם מתואם לעליה ב-125 מדרגות הסולם לתיקון הנשמה, מדרגת העולם האגואיסטי שלנו, עד להשתוות צורה מלאה של הנשמה עם הבורא, עולם אינסוף. כל הימים המיוחדים – מצבי עליה, בעקבות קשר מיוחד בין הנשמות וחיבור יותר גדול ביניהן, כדי להיות כמו אחד, כמו הבורא. כל החגים הגיעו אלינו מהזמנים שבהם עם ישראל היה בדרגה רוחנית, וביצע פעולות תיקון לפי תכניתו של הבורא. בימינו, במקום תיקון האגו ואיחוד הנשמות הוחלפו הפעולות האלה בהתאספויות טקסיות לתפילה ובפעולות גשמיות.

One comment

  1. דווקא יש מועדים ויש בית מקדש.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest