דף הבית / משבר עולמי / חוקי המציאות החדשה

חוקי המציאות החדשה

photo_rav_gh70_031.jpg מתוך שיעור הקבלה היומי 2.4.09

לשיעור מלא: audio.gifאודיו | video.gifוידיאו

"באמת כבר באנו לידי מדרגה כזו, שכל העולם נחשבים רק לציבור אחד, ולחברה אחת, כלומר, שכל יחיד בעולם, מתוך שיונק לשד חייו והספקתו מכל בני העולם כולו – נעשה בזה משועבד, לשרת ולדאוג לטובת העולם כולו".

בעל הסולם מאמר "השלום בעולם"

בעל הסולם כותב על חוקי העולם החדש, חוקים שהאדם נכלל בהם בהכרח. ומפני שהאדם פועל הפוך מהם, הוא סובל. מה הסיבה לסבל שלו, הוא עדיין איננו מבין. לכן כשמסבירים לו את חוקי המציאות החדשה, הוא חושב שההסבר הזה מנותק מהמציאות. אלא שהוא עצמו מנותק ונמצא באשליה.עלינו להסביר לאדם על המצב הריאלי של המציאות החדשה. לא על המציאות של לפני עשרים שנה, כשהאנושות עדיין לא הייתה מוכנה להבין וגם לא על מציאות של לפני עשור, כשאיש עדיין לא שמע על כך שאיננו מאוזנים עם הטבע ולכן מתקרב אלינו משבר כללי בהמשך למשבר בחינוך, בתרבות, במשפחה, בהמשך לבעיית הסמים, למחלות הדיכאון ולמצב איכות הסביבה. לפני עשור האדם חשב שהמצב עדיין אינו נורא כל כך.

זאת אומרת, בעבר איש לא קיבל את ההסבר על חוקי המציאות החדשה ברצינות. וכיום המשבר נוגע בעניינים קרובים יותר ל"פופיק", ולכן יש תקווה שיישמע ההסבר הנכון. ואם לא עכשיו, אז כשהמשבר יהיה קרוב עוד יותר לאדם. הרי איש אינו יכול להיות ערב לכך שהמכה הבאה לא תתבטא באיזו מגיפה כלל עולמית. בלי ספק מכה כזאת תשפיע יותר על האדם, שהיום בסך הכול צריך להצטמצם ולאכול חצי מהמנה שהייתה לו בשנה שעברה. יכולות להגיע מכות כאלה, שהאדם עדיין איננו מכיר. כי האדם איננו מבין עדיין מהן התוצאות של הטבע המשתנה.

הבעיה היא שבהיסטוריה שלנו אין דוגמאות להראות לאדם את חוקי המציאות החדשה, כי שינויי המצבים שהיינו בהם תמיד היה מרמה אגואיסטית אחת לרמה אגואיסטית מתקדמת יותר. כל המהפכות והמלחמות וכל השינויים הדראסטיים האחרים שקרו בחברה האנושית, גרמו להעלאת האגו מרמה לרמה. וכעת מדובר בשינוי למצב ההפכי לאגו. כך שאינני יודע האם השינוי הזה יעבור באנושות בקלות, אבל הוא מציאותי מאוד.

מעולם אינני עוסק בפנטזיות. כי לפי הטבע שלי אני מדען, ואוהב מאוד את הריאליה, ולא את הפילוסופיה או את הפסיכולוגיה. וכדי לראות את החוק החדש של המציאות, לא צריך להיות אפילו מדען. גם הפוליטיקאים ואנשי הכלכלה מדברים עליו. מי לא שמע כיום שהעולם הוא גלובאלי? כולם שמעו, הבעיה היא שהם עדיין אינם מבינים מהו העולם הגלובאלי הזה. לכן חוכמת הקבלה באה להסביר להם את הריאליות הזאת.

מה שבחוכמת הקבלה נקרא "גילוי אלוקות לאדם", משמעו "גילוי האיחוד לאדם". וכשמשכתבים כך את כתבי בעל הסולם, כדי להתאימם לאדם המודרני, מכינים אותו לעולם החדש. כי הרשת של האיחוד בינינו שמתגלה עכשיו, היא הכלי לקבלת האור של ה"עולם הבא", של העולם החדש. אלא שצריך להזדהות עם הכלי הזה כדי להרגיש שהוא מלא אור.
אנחנו כבר מתקיימים בכלי שהוא מעל המחסום לקראת הרוחניות, מעל המשבר. אבל איננו מותאמים אליו בהתנהגות שלנו. לכן המצב הריאלי הוא להבין, שאת הדוגמאות של המצב הבא שלנו אין לנו מהיכן לקבל, אלא צריך לבצע את המעַבַר עצמו.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest