דף הבית / משבר עולמי / ישראל – בין מזרח למערב (למתקדמים)

ישראל – בין מזרח למערב (למתקדמים)

האיום של קטסטרופה גיאו-פוליטית, הנגרמת על ידי התנגשות הציוויליזציה הנוצרית עם המוסלמית, מאלץ כל אחת מהן להגן על עצמה מפני פריצה של הציוויליזציה השנייה אל תוך תחומה.

המערב הרציונאלי והמזרח האי-רציונלי מתייחסים זה לזה כאל טעות. להבנה הדדית – אין הם מוכנים: המזרח אינו מקבל את הרעיונות המערביים (דמוקרטיה, שוויון, חופש) כי מקורם באדם ולא בבורא. האסלאם סבור שהמבנה האמיתי של העולם הוא – לפי הקוראן, ורק המוסלמים הם עמו של הבורא. בעולם המוסלמי הפוליטיקה והדת כרוכים יחד באורח החיים ולכן אפילו אם השינוי מתרחש רק בחיים הפוליטיים, הוא מתקבל כאיום על הדת ועל חיי השגרה.

ההצלה מן הקטסטרופה אינה כרוכה בביטול של אחת מהציוויליזציות אלא בהשלמה הדדית ביניהן. אבל אי אפשר להגיע לזה. אין פיתרון!

לפי הקבלה, הנהגת הבורא מתבצעת בשלושה קווים: אברהם – קו ימין, יצחק – קו שמאל, יעקב – קו אמצעי. קליפת אברהם – ישמעאל (אסלאם), קליפת יצחק – עשיו (נצרות), וישנה גם קליפת הקו האמצעי – ישראל, מתנגדי ה"אמונה למעלה מהדעת", מתנגדי ה"לשמה".

התנגשות קו הימין עם קו השמאל היא בלתי נמנעת, ויכול להשלים ביניהם רק הקו האמצעי, יעקב ("קטנות") או ישראל ("גדלות").

במילים פשוטות, רק התפשטות הקבלה בעולם תביא את האנושות לשלווה, הסכמה ושלום. אחרת, לפנינו – אובדן, גם של הציוויליזציה המזרחית וגם של המערבית. רק הבנת העובדה שנחוץ להגיע לאהבת הזולת על מנת להגיע לדבקות בבורא, לשלמות ונצחיות, תשמש כתרופה לעולם הזה.

(מתוך שיעור על "אהבת ה' ואהבת הבריות" מאת בעל הסולם, 14.1.08. לצפייה בשיעור המלא)

2 comments

  1. לאיזה קו ימין או שמאל משתייכות רוסיה וכן מדינות בריה"מ והגוש הסוביטי לשעבר?

  2. שאלה:
    אתה אומר בשיעורים שישראל הוא מי שהתגלתה בו הנקודה שבלב, בלי קשר למדינת המוצא, גזעו ודתו. ויחד עם זאת אומר, שעד שהיהודים לא יתקנו את עצמם הם מזיקים לעולם? איך זה מתיישב?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest