דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / מבוי סתום או פריצה למימד חדש?

מבוי סתום או פריצה למימד חדש?

מיכאל לייטמן

שאלה: בזמן האחרון המדע פרץ לכזה מימד, שכבר אינו פרופורציונאלי לתודעה אנושית עכשווית. יש הרגשה שמדענים לא יודעים מה לעשות עם זה, מפני שרק עכשיו, לאט-לאט מתחילות להתעצב תמונות כלליות מסוימות של היקום. אך עדיין התמונה החדשה של העולם מתגבשת לאט מאוד.

תשובה: קודם כל, גם התפיסה שלנו וגם ההרגשה שלנו הן מאוד סובייקטיביות. התמונות של המציאות הן בתוכנו, מחוצה לנו אין כלום. אנחנו מדברים רק על אותם מודלים שקיימים בתוכנו. העולם שלנו הוא בתוכנו. כולנו בתוך עצמנו. מה שקורה מחוצה לנו אנחנו לא יודעים. ובכלל, המושג "מחוצה לנו" לא קיים. הכול בתוך האדם!

אם אין אדם, אין על מה לדבר, מפני שכל מה שאנחנו יודעים, כל מה שאנחנו דנים עליו, כל מה שאנחנו מרגישים, זה אנחנו מרגישים, יודעים וקולטים בתוכנו, למרות שנראה לנו באופן ברור שזה קיים מחוצה לנו. בעצם, הכול בתוכנו!

שאלה: האם התמונה שמציירות לנו הפיזיקה והסינרגיה לא יכולה להביא אותנו להארה רוחנית?

תשובה: היא מובילה למבוי סתום. האדם צריך להבין שעליו לתקן את רצונותיו, ואז הוא ישנה את תמונת העולם שהוא תופס. הוא צריך להבין שהוא תופס את המציאות בתכונות שלו, ואם הוא לא ישנה אותן, המציאות לא תשתנה! המציאות היא הקרנה של תכונותינו על רקע של אור לבן. וכל עוד לא נבין זאת, נמשיך לתעות באפלה.

סיימנו להתפתח בתכונותינו, ברצון האגואיסטי שלנו. כל התיאוריות של היום בעצם כבר מיצו את עצמן. לצאת להרגשת המצב הבא אפשר רק על ידי השינוי של התכונות שלנו! עולם זו תמונה סובייקטיבית שלך, איך שאתה תופס את עצמך, זאת בעצם השתקפותך. אם אתה רוצה לשנות אותו, תשנה את עצמך. רק כך תוכל לשנות את העולם!

פוסטים קודמים בנושא:
המדעים הם השגת הבורא
משבר במדע או סוף לרציונאליות?
משהו חדש לגמרי!
ואחרים במדורים: משבר עולמי, מציאות מדומה, חושבים מדע

One comment

  1. מעוניינת לדעת אם הרב עבר חויה רוחנית במימד אחר,אני עברתי ולא יודעת מה לעשות…זה בלתי נתפס .הייתי מעוניינת להפגש עם הרב כדי לקבל עזרה.           תודה רחל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest