דף הבית / חינוך, ילדים / מי יכול ללמד את הילדים?

מי יכול ללמד את הילדים?

laitman_2009-02_3475_70.jpg

מדריך הוא מי שיודע כל מה שיכול לקרות בדרך, ומוביל אחריו את האנשים בדרך הטובה ביותר. זה נוגע לכל מורה בעולם שלנו. לכן מורים למתמטיקה, פיזיקה ומקצועות ריאליים אחרים יכולים להצליח בהוראה. אחרי הכול הם מלמדים את הילדים חוקים ריאליים, שקיימים בטבע, מתוך שהם מעבירים לתלמידים את הניסיון והידע שלהם. לכן אין בעיה עם המורים למדעים מדויקים, הם לא משקרים לילדים.

אבל אותם המורים, שרוצים ללמד את הילדים איך להתנהג בחיים, לא מלמדים אותם דברים מציאותיים, נכונים. קודם כל, הם עצמם חיים בצורה לא נכונה, לא יודעים מה יהיה מחר ולא מתארים לעצמם מה קורה לילד עצמו. הרי הם עצמם לא עברו עדיין את הדרך, שהוכנה עבורם.

לכן אם מדובר בהשכלה, אז עדיף שהמורה בבית הספר ילמד את הילדים מתמטיקה, פיזיקה ומקצועות אחרים. אבל אם מדובר בחינוך, אז רק אלה, שכבר עלו כמה מדרגות בסולם הרוחני מעל הילדים, יכולים להיות מורים. ולא משנה אם הילדים האלה גדולים, קטנים או כאלו שמלאו להם כבר 70 שנה.

מכאן מובנת הבעיה שמתגלה היום בקשר בין הורים לילדים. ההורים נמצאים ברמה פחות מפותחת של הרצון האגואיסטי. הם דומים לדינוזאורים, שמצאו את עצמם בעולם חדש.. ולמרות זאת הם רוצים ללמד את הילדים, שיש להם רצון ברמה חדשה. יוצא שזאת טעות כפולה! ההורה מהמאה הקודמת מלמד את הילד של המאה הזאת, שבעצם זקוק למורה מהמאה הבאה.

יוצא שיש קרע בין שתי מדרגות, ואנחנו עוד טוענים, שאנו יכולים ללמד משהו את ילדינו. אנחנו לגמרי לא בהתאמה לילדינו – לא מנקודת המבט של הרצונות ולא מנקודת המבט של מילוי הרצונות. לכן אין פלא ששום דבר לא מצליח לנו. על אחת כמה וכמה היום, כשמתגלה קשר גלובלי חדש, שכל העולם כולו, לא נמצא בו.

אם מדברים על בניית האדם, על הכנתו לחיים, אז רק מי שעלה מספר דרגות, יכול להיות מורה. זה לא יכול להיות סתם אדם, שסיים אוניברסיטה או מוסד כלשהו להשכלה גבוהה. איך הוא ילמד את הילד התנהגות נכונה בעולם, אם הוא עצמו לא יודע מה מתרחש בו?

ידיעות קודמות בנושא:
לימוד "תפיסת המציאות"
העיקרון המרכזי בחינוך
מה יציל את הדור הצעיר?

ידיעות נוספות במדורים: חינוך ילדים, משבר עולמי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest