דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / מקובל הוא החוקר של העולם העליון

מקובל הוא החוקר של העולם העליון

thumbs_bul_100_wp.gif

שאלה: האם אדם שמרגיש ורואה את העולם החיצון לעולם הזה, יכול לשתף את המקובל בתחושותיו מתוך מה שהוא מרגיש ורואה? אני מניח שהעולם החיצון זהה עבור כולם. גם למי שעוסק בקבלה וגם למי שהגיע לשם מבלי לפתוח ספר קבלה. ואם שני אנשים אלה יחלקו זה עם זה את חוויותיהם, הם רק ירוויחו מזה!כמו כן, אני בטוח שעל פני האדמה מתהלכים אנשים אחרים עם התכונות האלה, אבל אינם מודעים לכך שהם רואים ומרגישים את העולם החיצון. הם נרתעים מלהודות בכך, כי המדע המודרני מתייחס אליהם כמו אל חולי רוח, וחבל שכך.

תשובה: אם שני מקובלים רוצים לשוחח על העולם העליון שאותו הם משיגים – הם יכולים. לא יתכן שהאדם מרגיש את העולם העליון ולא מבין שזהו העולם העליון. כי הרגשת העולם העליון פירושה ההשגה שלו.

אני בעצמי חוקר, ונמצא בקשר מתמיד עם מדענים. איש לא התייחס אלי כמו אל חולה רוח, כשהסברתי מהי השיטה של גילוי החוש הרוחני באדם. להיפך, למרות שהמדענים לא עוסקים בסוג זה של מחקר, הם מבינים שברכישת חוש נוסף הם פותחים לעצמם אפשרויות מחקר נוספות.

המלצה: ב"מוזיאון הילדים" בחולון מוצגת כעת התערוכה "דיאלוג בחשכה". במסגרת התערוכה נכנסים אל תוך החושך המוחלט של עולם העיוורים ולומדים להסתדר ללא עזרת העיניים. במשך חצי שעה, תוך כדי שממששים כל דבר, מריחים כל ריח ומקשיבים לכל רשרוש, מתחילים להבין שההתמצאות בלי עזרת העיניים אפשרית ושהעולם המורגש ביתר החושים הרבה יותר עשיר. בסוף התערוכה אפילו מצטערים שחייבים לצאת שוב לאור העולם ושחוש הראייה מכריע את כל יתר החושים.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest