קבלה והלכה

photo_rav_gh70_170.gif

שאלתו של מרדכי: השאלה שלי מבוססת על קטע של בעל הסולם במאמר "תורת הקבלה ומהותה". בעל הסולם כותב ששפת ההלכה היא "אחת מארבע לשונות משמשות לחכמת האמת". והוא גם כותב שיש לשפת ההלכה מעלה "בהיותה מרחיבה מאוד כל ענין וענין ומראה מתוך זה את השורשים העליונים ביתר דיוק". האם זה אומר שכל ספר הלכה הוא ספר קבלה?
תשובה: זה אומר שכל התורה מדברת על תיקון האדם ולא על שום דבר אחר!

המשך לשאלה: למשל יש ספר הלכה של הרמב"ם שקוראים לו "ספר המצוות", שסופר ומתאר את 613 המצוות בדיוק. הוא מתאר אותן בדיוק רב כפעולות גשמיות.
תשובה: זאת משום שהוא מתאר אותן בשפת הענפים, במילים של העולם שלנו.

המשך לשאלה: לפי מה שבעל הסולם כותב למעלה, האם זה נכון להגיד שהרמב"ם בספרו מתאר לא רק את ה -613 המצוות הגשמיות אלא באותו זמן הוא מתאר 613 "שורשים עליונים"?
תשובה: בראש ובראשונה הוא מתכוון בדיוק לזה, כיוון שהעיקר הוא תיקון הנשמה, והפעולות החיצוניות לא מביאות לשום תוצאה פנימית!

המשך לשאלה: האם 613 השורשים העליונים האלו קשורים עם 613 עיטין דאורייתא? כמו שלמדנו בשפת הענפים שהענף הגשמי קשור עם השורש הרוחני? או האם זו רק "מקריות" שיש 613 עיטין דאורייתא ובאותו זמן 613 פעולות גשמיות ?
תשובה: כל התיקונים מתרחשים תחת השפעת האור העליון, בהתחלה האור מתקן את הכוונות מ"לתועלת עצמי" לכוונה "לתועלת הזולת" על כל 613 רצונות הנשמה, וזה נקרא 613 עיטין דאורייתא. ולאחר מכן האור ממלא את הרצונות המתוקנים, וזה נקרא 613 פקודין.

שאלתו של אמרי (בן 11): למה נהוג לנשק מזוזות?
תשובה: נשיקה פירושה זווג (זווג של שניים דרך מסך העומד בפה של הפרצוף).

שאלה: האם במזוזה של מקובלים יש את אותו הקלף?
תשובה: אין בעולם שלנו שום חפצים קבליים. הכול בפנים, ברצון ובכוונה!

שיעור על פי המאמר "מתן תורה" (אות ט' – אות י"ב)
הנשמה שלנו בנויה מתרי"ג רצונות (שיעור על פי המאמר לסיום הזהר)

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest