דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / קבלה – מדע ללא אקסיומות

קבלה – מדע ללא אקסיומות

thumbs_47_100_wp.gif

שאלה: האם כמו במדעים אחרים, אתה יכול להציג את האקסיומות שעליהן מבוססת חכמת הקבלה?

תשובה: אין אקסיומות, אלא יש חוקים שהתגלו על ידי מקובלים. מה שלא התגלה, לא ניתן להשתמש בו בשום צורה!

שאלה: רב נכבד, האם אתה מחשיב את ההגדרה "מדע" כיותר מתאימה לקבלה, רק משום ש"מיסטיקה" מעוררת בהמונים אסוציאציה של מגיה או משהו "מעורפל"? כי לפני זמן מה אמרו לי עמיתיי המדענים, שהגדרת המושג "מדע" היא די צרה. כי אף מדע לא מתיימר לתאר או להסביר את כל הבריאה. המדע הוא בסך הכל תחום צר. ולעומת זאת המיסטיקה היא הרבה יותר רחבה ומוצלחת, והיא אינה מייצגת תיאוריה מופשטת.

תשובה: הקבלה הופיעה לפני כל המדעים. זהו אור, מידע, שיורד מלמעלה, ואז בונה את העולם שלנו. הוא מתגלה על ידינו חלקית בחמשת החושים הבהמיים שלנו (בהמה = גוף). אבל לפני ההתלבשות בחומר בעולם שלנו האור הוא כוח ללא גוף, ללא חומר, כמו שכתוב במאמר של בעל הסולם "מהותה של חכמת הקבלה". הקבלה היא מדע על אור עליון, עוד לפני התלבשתו בעצמים בעולם שלנו. לכן הקבלה היא שורש כל המדעים, ובעזרתה אפשר להבין את כל מה שמתרחש בעולם שלנו. זאת אומרת, שאין ביכולתנו להשיג את כל המדעים שלנו בלי המדע הכללי הזה שמסביר על כל הבריאה. ולכן כיום מתגלה יותר ויותר משבר במדעים הגשמיים.

אפשר לקרוא לקבלה גם חכמה, אבל כל זה די מעורפל, ואילו המדע מדויק יותר. כל ההבדל הוא שמקובלים חוקרים באמצעות חוש שישי מיוחד שפיתחו, באמצעות הנשמה, תכונת ההשפעה, ואילו המדענים חוקרים בתוך תכונת הקבלה. אבל מהות מושג ההשגה אינו משתנה. העקרון: "חוקרים רק את מה שמשיגים" – זהה למדעי העולם שלנו ולקבלה. לכן אי אפשר לשייך את הקבלה למיסטיקה.

המדענים יבינו את המוגבלות שלהם ושלא מרצונם יהפכו למקובלים – יתקנו את עצמם. דבר זה יאפשר להם לחקור את העולם העליון. כדי להבין איך הקבלה מגלה את כל הבריאה כמערכת אחת, כל העולמות יחד, צריך להבין קודם כל את העקרון של תפיסת העולם ושל כל היקום, ורק לאחר מכן אפשר יהיה להבין איפה באמת אנחנו נמצאים.

3 comments

  1. האם ישנם כתבים של מקובלות בנוסף לכתבים של מקובלים

    הייתי שמחה לדעת אם יש כאלו

     ואולי יוכלו כתבים אלו לעזור לכוון נשים בעבודה הרוחנית שלהן ספציפית?

    תודה Smile

  2. לאסתי , מה זה משנה לך אם גבר או אישה מתארים את העולם העליון ?

  3. האם האקסיומות של קלבה אינם:

    1. יש בורא שברא את כל המציאות

    2. הוא הטוב והמיטיב?

    לי נראה דווקא כן יש אקסיומות (שלעיל). לא?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest