דף הבית / משבר עולמי / ריפוי המשבר? – בכל האמצעים האפשריים!

ריפוי המשבר? – בכל האמצעים האפשריים!

photo_rav_gh70_171.jpg

שאלתו של קובי: לפי הספר "הדור האחרון" בע"מ 203 , בתת הכותרת: "היסודות להתפשטות שיטת הקבלה" בעל הסולם מציין את ג' היסודות להתפשטות: א)סיפוק תשוקות. ב)הוכחות. ג)תעמולה. אני מבין מדבריך שסעיף ב' (ההוכחות) הוא הרלוונטי ביותר לתקופה זו, אך האם לדעתך שלב התעמולה הוא גם הכרחי כדי להאיץ את הפצת השיטה?

תשובה: כאשר מדובר במחלה סופנית ומסוכנת, עושים שימוש בכל אמצעי אפשרי כדי להציל את החולה. אם אנחנו מגדירים את מצבנו כמסוכן לעולם, אנחנו מחויבים, בכל הדרכים האפשריות, למנוע את הייסורים, את הקריסה והמוות.

אך במקרה שלנו, התעמולה היא בהסבר לא מחייב, שאחרת אנו לא נשרוד. הפצת חוכמת הקבלה חייבת להיות כללית, מכוונת לכולם, ולא אישית. אין מקום להפחדה, משום שהאדם חייב להתחיל להכיר את המציאות כדי לתקן את עצמו.

תיקון האגואיזם, הטבע שלו – זו הפעולה היחידה של האדם בעולם שלנו שהיא באמת הכרתית, משום שהוא מבצע אותה מתוך הבנה והשוואה בין שני העולמות! את כל שאר הפעולות מבצע האדם מתוך הבנה של עולם אחד בלבד-עולם אגואיסטי, ומתוך תועלת שקרית לעצמו, מתוך שהאגו שלו שולט בו לחלוטין, כמו בובה על חוטים. לכן, על אנשים שעדיין לא החלו את תיקון הטבע שלהם מתוך השוואתו לטבע העליון, נאמר: "כולם כבהמות נדמו", הרי "אדם" – מלשון דומה לבורא. וכך כתוב מלכתחילה: "נעשה אדם בדמותו ובצלמו". אחר כך התרחשה שבירתו (חטא אדם הראשון), שאותה אנחנו צריכים לתקן.

שיעור בסנט לואיס, מאמר "השלום"

One comment

  1. שלום, אני מאוד אוהב לקרוא את התשובות שלך .האם כל מה שאתה כותב זאת גם אמת הפנימית שאתה מאמין בה וחי לפי זה? אם כן אני אשמח לקבל תגובה לשאלה או יותר נכון לבקשה שהשארתי באתר הזה ב 30\128, כמו כן גם  השארתי הודעה קולית בטלפון הנייד שלך וגם כתבתי מספר אמיילים לבני ברוך. לא קיבלתי שום יחס… אזי לשאלה שוב פעם, מקווה הפעם לקבל תגובה כלשהיא.שאלה מבלוג מתאריך 30\128" לפי מיטב הבנתי חוכמת הקבלה מדברת על אחדות. ומטרת הלימוד היא להגיעה להבנה\השגה שהכל הוא אחד, אני אתה, וכו'. ואם אני לא טועה אחדות בעם ישראל זה קודם לכל. שאלות\בקשות: 1 )האם אתה מעוניין ליצור אחדות בהפצת חוכמת הקבלה בין האירגון שלך ובין מקובלים נוספים? 2) יש לי כמה ראיונות לקראת הקונגרס 2009 ואני אשמח לשתף אותך אישית. 3) אם אתה חושב שזה יכול לעניין אותך אנא צור איתי קשר באיימל או טלפון. שלחתי אותו לhebrew@kabbalah.info ו group@kabbalah.info תודה, אולג.שאלה: האם אתה מעוניין לשטף פעולה עם רבנים ומקובלים נוספים על מנת לעזור לתיקון העולם? ברגע שתענה לשאלה זו בכנות לעצמך וגם בפורום אני חושב זה יכול לעזור להרבה אנשים.בברכה,

    אולג.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest