דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / יחוד זו מציאות חדשה

יחוד זו מציאות חדשה

laitman_2010-04-14_4406_u-70.jpg

שאלה: מה זה יחוד? זו הרגשה פנימית או גילוי של איזה כוח?

תשובתי: יחוד זו מציאות חדשה שעליה אין לנו שום מושג. זהו איזה חומר חדש שאותו לא הרגשנו קודם, בתוכו קיימות תכונות לא מהעולם הזה, תכונות ההשפעה.

כשאתה נכלל בחומר הזה, חי בתוכו, אתה מתחיל לגלות ממד חדש, אחר, כאילו נפלת לכוכב אחר. אתה מגלה אותו בתכונות של החומר הזה, בהשפעה. לכן יחוד אינו מסמל סתם איחוד וחיבור בינינו, יחסים הדדיים טובים, ביטחון, זה גילוי של תכונה חדשה שאינה קיימת בעולם שלנו.

כשאנחנו רוכשים את התכונה הזאת, אנחנו הופכים להיות דומים לבורא, הכול מתגלה בשׂכל וברגשות, בייחוד איתו. אין לנו מה לעשות יותר אלא רק להשיג את הייחוד. ולהשיג יחוד זה בכוחות שלנו. על זה כתוב: "נעשה ונשמע".

כלומר, אנחנו מסוגלים לבצע פעולות למיניהן, להשקיע מאמצים, לעשות כל מה שביכולתנו: ללמוד יחד, להתאחד כפי שממליצים המקובלים, כפי שכותב הרב"ש במאמריו. מובן מאליו שאנחנו לא נצליח בזה, אך עלינו להגיע לכזה מצב, שעליו נאמר: "ויאנחו בני ישראל מן העבודה ויזעקו", אל הצעקה הפנימית שאנחנו חייבים להשיג, ולא מסוגלים לכך. אז זה יקרה. אך חייבת להיות תפילה אמיתית, צעקה אמיתית.

אנחנו כבר הנחנו את כל היסוד, כעת אנחנו חייבים רק להשיג את תכונת הייחוד. החומר החדש שיתגלה כחיבור עם אחרים, זה כבר חומר רוחני. זה כבר כלי רוחני, שהיה קיים לפני השבירה במידה מסוימת. אך ברגע שאנחנו נגלה אותו, מייד נגלה בו את הקיום הרוחני, את הבורא. לכן במשך כל היום, כל אחד מאיתנו וכולנו יחד, חייבים להשתדל, עד כמה שהדבר אפשרי, לדאוג רק לזה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 13.06.2010

רשומות קודמות בנושא:
לעלות לממד העליון
תמונת ההולוגרמה של הנשמה

One comment

  1. ועכשיו כשאני חושב על זה, זה פשוט סלט אחד גדול. אנחנו לומדים על ד' בחינות ד'אור ישר ולומדים כי "מלמעלה למטה" מתחילים בשורש ומסיימים ב-ד'.

    כיצד החברים לפני המחסום יכולים להשתמש בידע הזה על מנת להתקדם לעברו?

    השאלה בטח מאוד טריוויאלית ונענתה מאות פעמים, אבל אני ממש מרגיש כמו זקן סנילי, בן 70. בחיים לא חשבתי שאפשר לשכוח משהו שכביכול אתה יודע, במהירות כל כך גבוהה, כל כך הרבה פעמים.

    רק אהבה חברים! 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest